6.Com un cel estrellat

L’Ona, la Marina i els seus pares pugen, de nit, a un turonet per veure la pluja d’estels que, segons les notícies, havia de ser la més espectacular dels últims 100 anys. Mentre l’observen, les dues germanes recorden el conte de la Poma que volia ser una estrella que els havia explicat el seu mestre a l’escola i acaben parlant de tot allò que els fa brillar.

Un conte sobre autoestima, emocions i vincles. 

Competències emocionals que es treballen en aquest conte:  
 · Consciència emocional: Hi ha emocions que ens fan sentir bé, o brillar, com diuen en el conte, i d'altres que ens fan sentir malament. Adonar-nos-en, és important, sobretot a l'hora de buscar maneres de sentir-nos millor.
 · Autonomia emocional: En el conte fan referència a la metàfora de "La poma que volia ser estrella" (centre de l'argument del conte "Tenim estrella" de la 35a edició del concurs), i que ens parla d'autoestima, que és essencial per sentir-se bé, un/a mateix/a i també, per establir vincles i relacions saludables amb els altres. 
· Habilitats per a la vida i el benestar: Acceptar i buscar el propi benestar, pot contribuir activament en el benestar de la comunitat en la que es viu, sigui la família, les amistats o la societat en general, i per tant, és important prendre consciència de quines coses ens fan sentir bé i proporcionar-nos experiències que ho fonementin. 

En aquest enllaç hi trobareu un petit dossier amb tot de recursos per treballar el conte a l'aula:
Dossier "Com un cel estrellat" · treball a l'aula (aviat estarà disponible, disculpeu les molèsties)

Properament, el podreu trobar al llibre de la col·lecció de contes per sentir i per pensar, "La clau de la llibertat i altres contes per sentir i per pensar" que publica LluNNa Edicions


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada